איך להפוך השקעה להצלחה והגישה של אמיר יקותיאל

מערכת שורש  ל סיוון, תשעה  6/17/2015

קניתם דירה, משרד או כל נכס? עכשיו אתם רוצים להשביח אותו כדי להפוך אותו לרכוש בעל תשואה נאה בצידו, כך תעשו את זה בצורה היעילה ביותר
.......................

עסקי נדלן הם עסקים מכניסים, יזמים שיודעים איך לבצע השבחה, כמו למשל היזם אמיר יקותיאל מהוד השרון יצליחו להעלות את ערכו של הנכס. בסופו של דבר זה בדיוק מה שאנשים מחפשים היום. כך בהשקעה יחסית פעוטה אפשר להקפיץ מחירים של נכסים ולהביא בסופו של דבר את הרוכש לשלם סכום כסף גבוה יותר על הנכס. למה הדבר דומה, למכונית ספורט שהחלטנו להשקיע בהגדלת נפח המנוע שלה, כך בעלות יחסית שולית (יחסית למחיר הרב) הצלחנו להעלות את מחירו בצורה דרמטית. כמובן שבשוק הדיור של ישראל הדוגמא הטובה ביותר היא פרויקטי תמ"א 38 שצצים בכל מקום כמו פטריות אחרי הגשם. אחד הדברים המרתקים בתופעה הזו היא שברגע שבית מסויים ברחוב  החל לבצע פרויקט כזה, מיד כמו באבני דומינו, שאר הבניינים בשכונה מבצעים פרקויטים דומים. כך לדוגמא רחוב אוסישקין בתל אביב, בו החלו פרויקטים של תמא 38 רק לפני כשלוש שנים, מוצף היום בפרויקטים כאלה. הסיבה מאוד פשוטה, מחיר השיפוץ הוא כאין וכאפס לעומת העלאת ערכה של הדירה, כך מחדשים את הסביבה של הנכסים בערים רבות בארץ.

כלים פשוטים
כמובן שתמא 38 היא מקרה קיצון, יש עוד מבחר דרכים להעלות את ערכו של הבית. אחת הדרכים שהפוצות בשנים הארחונות היא האפשרות להגדיל את המרפסת החיצונית. לצורך זה נדרשת הסכמה של רוב מוחלט מדיירי הבית (לעתים דייר סורר אחד יכול לתקוע את התוכנית כולה) אבל במקרה שיש כזו הסכמה, השינוי הוא עצום. בעלות יחסית לא גבוהה של כמה עשרות אלפי שקלים אפשר בנקל להגדי לאת ערכו של הבית בלמעלה ממאה אלף שקל. דרכים אחרות כוללות ריצוף כל הבית בפרקט, הוספת שומר ללובי הכניסה (לא תאמינו איזה  ערך מוסיפה אבטחה שכזו) ועוד כהנה וכהנה. גם שירות של מעצבים יכול להגדיל בצורה משמעותית את ערכו של הבית.

לאן העתיד?
כאשר מסתכלים על פרויקטים של יזמים מובילים כמו למשל כאמור היזם אמיר יקותיאל בהוד השרון, אפשר לראות שהמפרט הגבוה הוא ערובה להצלחה במכירה. היום כבר מדובר במועדון ספורט לדיירי הבניין, בנייה בסטנדרט גבוה, שומר כאמור בכניסה ועוד כהנה וכהנה הפתעות ופינוקים שמעלים את ערך הדירה. ההצלחות של אמיר יקותיאל בפרויקטים שלו בהוד השרון הן רק בהשקעה בעליית איכות החיים של הדיירים. כך, הקונים הפוטנציאליים מודעים לערכה של הדירה ומוכנים לשלם מחיר יחסית גבוה עבור כל אותם שירותים נחוצים.  בסופו של יום, במצב הנוכחי השקעה בנדל"ן היא האופציה הטובה ביותר הקיימת לשמור על הכסף הפרטי של האנשים.